Napaka pri hujšanju, zaradi katere večina obupa in preprost nasvet, kako jo odpraviti

Poznam nešteto primerov in ljudi, ki so se hujšanja lotili več kot 3x v svojem življenju. Ste tudi vi med njimi? Kljub neuspelim poskusom, si tega še vedno želite, kajne? Po pogovorih, ki sem jih opravil z ljudmi, ki se spopadajo z enakimi problemi kot vi sem odkril eno preprosto skupno točko. Hujšanja so se lotili na napačen način. Vas zanima napaka, ki jo naredi večina in katero ste po vsej verjetnosti storili tudi vi? Vas zanima, kako napako odpraviti, da se enkrat za vselej znebite odvečnih kilogramov?

Kot rečeno obstaja samo ena skupna smernica med tistimi, ki jim ni uspelo in med tistimi, ki so se znebili odvečnih kilogramov enkrat za vselej. No, če sem iskren bi napak lahko naštel več, vendar samo ena posebej izstopa. Opisal bi jo rad na primeru, zato bi vas povabil, da preberete zgodbo prijatelja, ki mu je po dolgih letih borbe na koncu z drugačno »filozofijo« vendarle uspelo.

“V življenju boste vedno naleteli na ovire. Če le obstaja želja, jih boste preskočili.”

Z zgodbo Denisa se boste nekateri hitro poistovetili, nekateri pa med branjem doživljali čustva, katerih si v življenju ne želite več. Vsekakor pa sem prepričan, da bo na koncu jasno, kje je delal napake in zakaj mu je kasneje uspelo.

Z Denisom sva skupaj pričela z obiskovanjem fitnesa. Oba sva stremela k enakim ciljem z enako zagnanostjo. Želela sva oblikovati svoje telo, pridobiti nekaj mišic in se znebiti maščobnih zalog okoli trebuha. Trenirala sva kakšen mesec, ko se je določil, da z fitnesom preneha, saj ne dosega želenih rezultatov. Mesec kasneje je pričel z nočnim delom in se po dobrih dveh letih zredil za 30 kilogramov.

Kot večina, ki se ob odvečnih kilogrami počuti nesamozavestno, žalostno in brez energije se je lotil hujšanja. Uredil je svojo prehrano, začel trenirati in v začetku dosegal rezultate. Kaj se je zalomilo, da je po hitremu dosegu rezultatov obupal? Hujšanja se je lotil na napačen način in naredil napako, ki jo stori večina izmed nas.

napaka pri hujšanju

Foto: Flickr

Mislim, da se vsi zavedamo, da je motivacija pri procesu hujšanja izrednega pomena. V kolikor rezultatov ne dosegamo, izgubimo motivacijo in opustimo vse zdrave navade. Navade s katerimi bi ob pravilnem začetku in majhnimi prilagoditvami dosegli želene cilje. To se je zgodilo tudi Denisu in verjamem, da se je nekaj podobnega zgodilo tudi vam.

In katera je ta zloglasna »Napaka pri hujšanju«?

Strokovnjaki na področju psihologije jo imenujejo neuro-asociacija. V grobem to pomeni, da ob določeni neuro-asociaciji, doživljamo določene občutke. Če je neuro-asociacija povezana z hujšanjem slaba, bomo vsakič ko se hujšanja lotimo ob tem doživljali slabe občutke.

In ker večina hujšanje poveže z odpovedovanjem hrani, trpljenjem na treningu in slabšem socialnem življenju seveda ob tem doživlja jezo, žalost, trpljenje. To se je zgodilo Denisu, to se dogaja tudi tistim, ki obupajo. Če ste med njimi tudi vi, potem brez skrbi. Kot za vse, ki si želijo preskočiti oviro, potrebujete le željo in pravilen akcijski načrt.

Napake pri hujšanju si ne želite ponoviti več, zato je izredno pomembno, da hujšanje povežete z takšno asociacijo, ki bo v vas spodbudila dobre občutke in željo po spremembi. Tako vam motivacije za hujšanje nikoli ne bo zmanjkalo. Enako se je zgodilo tudi Denisu, ki je po več neuspelih poizkusih pristopil do mene. Sledil je preprostemu nasvetu in se hujšanja lotil na drugačen način.

“Motivacija za hujšanje je izrednega pomena. Poskrbite, da vam je nikoli ne zmanjka.”

Nasvet: Prehrano in vadbo prilagodite svojem življenjskemu slogu!

Po pogovoru z Denisom sem opazil, da se zaradi želje po izgubi odvečnih kilogramov zapostavil popolnoma vse. Opustil je večerno druženje z prijatelji, ker je mislil da po šesti uri ne sme zaužiti ničesar drugega kot vodo. Začel je z tekom, čeprav v njem nikoli ni užival. Skratka če povzamem, hujšanje je povezal z bolečino in tako vzpostavil napačno neuro-asociacijo.

Ko sem mu razložil, da se druženju z prijatelji ni potrebno odpovedati, saj po šesti uri še vedno lahko popije kozarec vina ali poje kakšen dober steak, se je njegov pogled popolnoma spremenil. Ko sem mu omenil, da za hujšanje lahko trenira z utežmi se je na njegovem obrazu prikazal nasmeh. Proces hujšanja je zagledal v drugačni luči, v pozitivni luči.

Zato vam predlagam naslednje. Tako prehrano, kot tudi vadbo prilagodite svojemu življenjskemu slogu. V kolikor radi uživate v dobri večerji z različnimi vrstami mesa, potem to storite. Nihče od strokovnjakov ne zagovarja enoličnega načina prehranjevanja. Svinjina in govedina sta poleg piščanca, purana in jajc odličen vir beljakovin, maščobe v njih pa pozitivno vplivajo na presnovo vitaminov in mineralov v našem telesu. Popestrite vaš jedilnik z različnimi viri beljakovin, Oh-jev in maščob.

Ravno tako je z vadbo. Če fitnesa ne obožujete, potem si izberite vadbo, ki vam bo ustrezala. Lahko so to sprehodi, tek, kolesarjenje, crossfit.  Izberite si vadbo v kateri uživate. Tako boste hujšanje povezali z nečim dobrim, motivacija za hujšanje pa bo na vrhuncu.

Če ne veste katera živila uporabljati in kako začeti, si z klikom tukaj priskrbite 5 BREZPLAČNIH nasvetov (povezavo vam bo odprlo v novem okencu, zato da z branjem lahko nemoteno nadaljujete), v katerih govorim tudi o sestavi jedilnikov in priporočljivih živilih. Tisti, ki nasvete prejemajo vedo o čem govorim.

napaka pri hujšanju

Foto: Denis

Denis mi je samo za vas dovolil objavo zgornje slike. Rezultati govorijo zase, za tiste radovedne pa vam povem da je v štirih mesecih in pol izgubil 20 kilogramov. Verjamem, da vam ob zdravi prehrani lahko uspe nekaj podobnega, če ne boljšega. Čeprav termin neuro-asociacija zveni komplicirano je formula čisto preprosta. Izogibajte se bolečim izkušnjam s hujšanjem in jih povežite z dobrimi.

V kolikor se osredotočimo na pozitivne stvari, veliko lažje sprejmemo tiste majhne spremembe, ki odigrajo ključno vlogo pri končnih rezultatih. In če se zavedamo, da za uspešno hujšanje in oblikovanje telesa ne potrebujemo obrniti življenja na glavo, je vse skupaj lahko še lažje. Se strinjate?

Sedaj ste na vrsti vi. Kadar občutke zlijemo na papir se jih lažje znebimo, zato mi  za konec v komentarje zaupajte vaše občutke, ki ste jih pred tem doživljali v procesu hujšanja.