Skrivnost za izgubo maščob se skriva v nas. Spoznaj leptin!

Ne to ni še en oglas, za čudežno tabletko ali pripomoček, ki ti bo v 21 dneh stopil maščobe okoli trebuščka. Resnično, ne želim ti prodajati bučk in neverjetnih rešitev. Predstavil ti bom le delček enačbe, ki uspešno deluje na oblikovanje telesa. Imenuje se leptin.

Ne razumi me narobe. Jezi me dejstvo, da nekateri izkoriščajo želje in občutke ljudi za zaslužek, brez da jim ponudijo resnično učinkovito rešitev ali pa kvalitetnih informacij oz. znanja.

Vendar poglejmo resnici v oči. Bližnjice za hujšanje ne obstajajo.

Maščobe dolgoročno izgubljaš le na podlagi aktivacije določenih telesnih procesov in hormonov, ki igrajo ključno vlogo pri izgubi maščobnih zalog. Tega sem se začel zavedati tudi sam, ko sem se prvič lotil izgube maščobnih zalog okoli mojega trebuha, delovalo pa ni ničesar drugega, kot da sem uredil svojo prehrano in treninge.

Ta zunanji impulz je zagotovil, da je telo začelo izločati enega izmed ključnih hormonov, ki ključno vpliva na pospešitev kurjenja maščobnih oblog, metabolizem in pa lakoto – leptin. Leptin je tudi tisti hormon, ki telesu sporoča koliko maščobnih zalog se v telesu nahaja in ali je potrebno, da te maščobe uporabi za energijo.

 

leptin

Nekateri strokovnjaki mu pravijo »hormon kurjenja maščob«. Po drugi strani pa obstaja tudi vzdevek »hormon debelosti«.

Vem, da te znanost ne zanima in želiš hitro izvedeti kako povečati raven leptina, zato da se čim hitreje znebiš obročkov okoli trebuha (če te znanost ne zanima se spusti samo malce nižje in preberi rešitev). Ampak dovoli, da potešim tisto svojo željo, ko izpadem “pameten” 😊

Logično bi bilo, da več kot je  leptina v našem telesu, več maščob bomo pokurili. Pozor, to je »finta v levo.«

Leptin se nahaja v naših maščobnih celicah. Več kot jih imamo več leptina se izloči. V primeru, ko se raven leptina poveča, se le ta veže na receptorje odgovorne za uporabo tega hormona, ki našimi možganom sporočijo, da prejemamo dovolj energije oz. da smo siti. Ko se raven leptina zmanjša, se zgodi ravno obratno.

Ker je poleg ravni leptina v telesu pomembna tudi senzibilnost nanj, lahko ob zmanjšani senzibilnosti zapademo v proces prenajedanja in ob tem pridobivanja neželenih kilogramov. To se po navadi dogaja ljudem s prekomerno težo, ker je njihova senzibilnost na leptin manjša. Razlog več, da se znebiš neželenih maščobnih oblog.

“Situacija, ko je  nivo leptina dovolj visok , telo pa ga uspešno uporabi je ključ do uspeha.”

Kaj torej storiti, da delovanje leptina obrnemo sebi v prid?

Zavedaj se, da je leptin med glavnimi hormoni, ki s svojo prisotnostjo vpliva tudi na delovanje drugih žlez in hormonov. Naslednji našteti  simptomi pa lahko nakazujejo na težavo, da tvoje telo slabo sprejema leptin:

  • Nabiranje maščobnih oblog na bokih
  • Nespečnost oz. prebujanje ponoči
  • Nagnjenost k prigrizkom, kljub polnovrednim obrokom
  • Utrujenost ob obrokih
  • Redno hrepenenje po sladkorju ali drugih stimulansih
  • Izčrpanost
  • Občutek lakote oz. občutek lakote v čudnih nočnih urah

V kolikor so ti našteti simptomi poznani, potem je čas da pričneš upoštevati naslednjih pet korakov.

Korak #1: Izogibaj se velikim restrikcijam vnosa kalorij.

Kot rečeno že v prejšnjem članku: Kaj narediti, ko se tehtnica ne premakne več, nam prevelik primanjkljaj hrane škodi. V kolikor te zanimajo podrobnosti, kaj telo v tem primeru stori, te vabim da si članek prebereš.

leptin

Korak #2: Omejite vnos fruktoze in povečajte vnos hranil bogate z vlakninami

Čeprav bo naslednji nasvet zvenel sila nelogično v smilsu: »Zakaj pa govorijo, da je sadje zdravo?« je prevelik vnos fruktoze izredno škodljiv za naše receptorje. Želiš si sicer velike količine leptina v telesu, ampak v kolikor tega ne uspeš porabiti, ta leptin ne bo vplival na telesne procese.

Zato je vnos sadja v naši prehrani potrebno omejiti in se po drugi strani osredotočiti na veliko živil z visoko vsebnostjo vlaknin, kot so stročnice, polnozrnata živila, ter vlaknasta zelenjava. Ta živila vsebujejo veliko hranilnih snovi. Vlaknine v njih te nasitijo, s tem pa telesu sporočiš naj izloči več leptina.

Korak #3: Če omejiš vnos OH-jev si privoščite tako imenovani »refeed« dan ali dva.

Veliko ljudi se izgube maščob loti na način, da omejijo vnos ogljikovih hidratov (OH-jev) v svoji prehrani. To je seveda pravi korak, da telo navadimo porabe maščob za energijo. Vseeno pa naše mišice potrebujejo OH-je, da se napolnijo z energijo in uravnajo stabilno delovno okolje. Z tako imenovanim “dnevom off” telesu ponudimo težko želeni vzvod za pospešitev metabolizma.

“Načrtovan dan pregrehe te nagradi za ves vloženi trud do tistega dneva.”

Privošči si dan ali dva s povečanim vnosom OH-jev za 100-150%. Poleg vseh naštetih procesov se tako nagradiš za vaš trud. Potešiš željo po kosu pice ali drugih prepovedanih obrokih, brez slab vesti. Naslednji dan le nadaljuješ po planu. 😉

leptin

Korak #4: V jedilnik vključi ribe. Povečan vnos hranil bogate z Omega-3 maščobnimi kislinami povečuje senzibilnost na leptin.

Omega-3 maščobne kisline so odlične za povečanje senzibilnosti za leptin. Poleg tega pa odlično vplivajo na raven našega slabega holesterola in srce. Zato vsekakor priporočam, da v svojo prehrano vključiš več rib bogatih z Omega-3 maščobami. Ponudijo ti dober vir beljakovin, omenjene maščobe, ter raznolikost na našem jedilniku.

Korak #5: Ne pretiravaj z vadbo in telesu zagotovite dovolj spanca

Vsekakor si nisem nikoli mislil, da bo kaj takšnega svetoval. Res je, ne pretiravaj z vadbo. Naši predniki niso bili navajeni teči ure in ure, zato tega ni potrebno delati tebi.

Obisk fitnesa 3-4x tedensko do 60 minut, kratki intenzivni treningi  ali sprehod so priporočljivi in bodo v veliko pomoč pri izgubi maščobe, vsekakor pa ni potrebno vsakodnevno preteči maratona in v fitnesu preživeti celega popoldneva vsak k***** dan.

Kot drugo pa ne želim poudarjati, da svojega telesa ne želiš spraviti v stanje pre-treniranosti.  Pomanjkanje spanca in prej omenjeni dejavniki zvišujejo nivo kortizola v telesu, povzročajo oksidativni stres, sistemska vnetja, zmanjšujejo sposobnost imunskega sistema in znižujejo raven maščobnega metabolnega procesa.

Sedaj imaš izgovor, da vsake toliko časa izpustiš obisk v fitnesa in si privoščite tudi daljši spanec. Vse štiri od sebe. 😊

leptin

Sedaj poznaš nekaj podrobnosti, ki lahko odigrajo ključno vlogo pri oblikovanja telesa. Upoštevanje teh petih korakov, bo v tvoje življenje povrnilo energijo in ti vlilo dodatnih moči in motivacije.

Če pa se še vedno loviš in ne veš kje bi začel, so ti na voljo moji BREZPLAČNI nasveti.

Brez skrbi.

Kot rečeno na začetku ne prodajam ničesar kar obljublja čudežne rezultate, čeprav verjamem da bi si vsi želeli kakšne čudežne rešitve. Vse kar prejmeš v svoj elektronski predal so koristne informacije.

5 BREZPLAČNIH nasvetov strokovnjaka

Ne zgubljajte časa in se lotite hujšanja na pravilen način. Motivacija, prehrana, treningi in več. Vse direktno v vašem elektornskem nabiralniku.

privacy Cenim vašo zasebnost in sovražim smetenje

DELI MODROSTI 😊