5 odličnih dejstev zakaj piti kavo v procesu hujšanja in oblikovanja telesa.

Kava je ena izmed tistih stalnic, ki si jih večina ljudi privošči takoj zjutraj. Nekateri si brez nje ne predstavljajo jutra in jo nujno potrebujejo za prebujanje. Tisti, ki ste kot jaz in uživate v pitju kave boste navdušeni nad pozitivnimi učinki, ki nam jih kava lahko ponudi.

Čeprav sem mnenja, da za prebujaje obstajajo boljši in učinkovitejši načini (namesto kave lahko pojemo jabolko), lahko pitje kave odlično vpliva na naše zdravje. Kavo povezujejo z zmanjševanjem tveganja srčnih obolenj, rakavih obolenj ter diabetesa tipa 2. Prav tako pa se z pitjem kave lahko izognemo metabolnemu sindromu.

Tako kot kava pripomore k preprečevanju zgoraj omenjenih bolezni, pa to ni edina pozitivna lastnost kave. Kava, ki vsebuje kofein lahko izboljša vaše telesne zmožnosti v času treninga za kar 25 odstotkov.  Poleg tega pa pospešuje regeneracijo, dviguje motivacijo in še bi lahko našteval.

Ker je kava resnično lahko tako učinkovita sem se odločil, da predstavim 5 odličnih dejstev zakaj piti kavo v procesu hujšanja in oblikovanja telesa.

kava in hujšanje

Foto: Flickr

Dejstvo #1: Kava za zmanjšanje mišičnih bolečin (muskelfiber) in hitrejšo regeneracijo

Kava je ena izmed najučinkovitejših dodatkov za zmanjševanje mišičnih obolenj, ki se pojavijo dan ali dva po naporni telesni vadbi. Poleg tega je to ena izmed redkih metod obnavljanja mišične moči in njihovih funkcij, še posebej po izčrpajočem treningu moči.

Nedavna študija je pokazala, da so ženske, ki so v 24-48 urah po zahtevni mišični vadbi uživale do 5 miligramov kofeina na kilogram telesne teže – kar je enako kot 2.5 skodelic kave – omilile mišične bolečine za kar 26 – 48 odstotkov v primerjavi z placebom. Hitrejša je bila tudi regeneracija in povrnitev maksimalne moči.

Tako kot vam kava omogoči hitrejšo regeneracijo po zahtevnih treningih moči, nam prav tako pomaga pri visoko-intenzivnih treningih oz. treningih večkrat dnevno. Z uživanjem kave izredno dobro dopolnimo naše glikogenske rezerve v mišicah, kar nam spet omogoči boljšo regeneracijo.

Dejstvo #2: Kava za kvalitetnešji trening

Poleg fizioloških prednosti uživanja kave lahko izpostavimo tudi psihološke:

  • Stimulacija hormonov adrenalin in norandrenalin
  • Pomoč prostim maščobnim celicam pri porabi maščob za energetske potrebe
  • Sproščanje kalcija v mišicah za boljšo vzdržljivost
  • Zmanjševanje občutka bolečine, ki vpliva na sporočilo možganom o občutku utrujenost. To športnikom omogoča prebroditi stanje izčrpanosti in kolapsa.

Posledica naštetih lastnosti je povečana moč in izboljšana motivacija posameznika med samim treningom.  Kadar je motivacija na vrhuncu so po navadi tudi treningi kvalitetnejši .

” Kava je lahko tudi odličen zaviralec apetita.”

Dejstvo #3: Kava za oblikovanje telesa in izgubo maščobnih zalog

Obstajajo prepričljivi dokazi, da kava pospešuje metabolizem. S pitjem kave lahko pokurimo več kalorij (3-10 odstotke) ob enem pa pripomore k temu, da za energijo porabimo maščobne zaloge in ne glikogen. Poleg tega kava izredno dobro uravnava raven krvnega sladkorja, kar izboljša našo senzibilnost na inzulin.

Kakorkoli se sliši čarobno, naj opozorim da kava ni noben čudežni napoj za izgubo kilogramov. Če boste svojemu ustaljenemu ritmu dodali samo kavo, boste malo verjetno doživeli kakšno telesno spremembo.

Vendar dejstvo ostaja. Kava povečuje motivacijo, izboljšuje našo željo po treningih in nam omogoči lažje premagovanje bolečin. Vse to lahko pripelje do telesnih sprememb, izgube maščobnih zalog in povečanja mišične mase.

POZOR!

Če je naš cilj izguba maščob vsekakor ne smemo uporabljati sladkorja in drugih umetnih sladil. Če si želimo kavo narediti okusnejšo, lahko uporabimo nesladkano smetano ali celo maslo. Prav tako je potrebno biti pozoren na kofein, ki ga vsebujejo energetske pijače, ki nima enakega učinka kot kava, saj ne vsebujejo nekaterih antioksidantov.

kava in hujšanjeFoto: Themetapicture 

Dejstvo #4: Kava za boljše počutje

Kava je nekaj nadnaravnega kadar smo zaspani oziroma nemotivirani za delo. Kadarkoli se počutimo »kot drek« nam kava ponudi tisto nekaj, kar nas dvigne in izboljša našo pripravljenost za delo.  Kava nam pomaga premagati telesne procese, katerim smo vsakeodnevno izpostavljeni ob jutranjih urah .

Zaradi nižje aktivnosti centralno živčnega sistema in nižje telesne temperature smo zjutraj sposobni narediti veliko manj, kot pa pozneje v dnevu. To velja za našo psihološko kot tudi telesno produktivnost. Kava izboljša našo koncentracijo in reakcijski čas.

Od tod verjetno tudi navada in pitje jutranje kave. Občutki ob prvih požirkih so pri meni odlični in te navade nikakor ne bom opustil. 🙂

” Ne samo, da je odlična pri izboljšanju telesne pripravljenost, odlična je tudi po okusu.”

Dejstvo #5: Kava za zaviranje apetita

Kava poleg kofeina vsebuje tudi fitokemikalije imenovane klorogenske spojine. Te spojine predstavljajo pomembno skupino biološko aktivnih in anti-oksidativnih fenolov, ki naj bi po nekaterih raziskavah zniževali apetit.

Ljudje na kavo in kofein reagiramo različno, zato je velika verjetnost da nekateri med vami občutka lakote ob pitju kave ne potešite. Sam iz lastnih izkušenj lahko potrdim, da mi skodelica kave pomaga premagati lakoto. Kavo za zaviranje apetita velikokrat uporabim ob strateškem postenju, kjer svoj prvi obrok zaužijem šele ob 13. ali 14. uri in deluje enkratno.

Rad bi še enkrat opozoril na dejstvo, ki se ga izpostavil že v začetku članka. Kava ni čudežni napitek s pomočjo katere boste hujšali in oblikovali telo. Zato ne kupujte raznih izdelkov kot so “green coffee beans” ipd. Prav tako vam uživanje prevelikih količin kave lahko škoduje ob enem pa naše telo hitro postane imuno na vnos kofeina. Zato uživajte kavo v zmernih količinah. Če zaupam svojo “dozo” popitih kav, se ta giblje od 1-3 dnevno.

Za konec pa vprašanje. Kakšne so tvoje izkušnje z uživanjem kave in kakšno kavo najrajši piješ? Svoje mnenje mi po stisku všečka zaupaj v komentar.